ברחוב השוק / נתניה

"ברחוב השוק הפרי גלוי אך טעמו נסתר

זה המקום בו אני חי בו אני נשאר"

(מתי תבוא, אהוד בנאי)

%201_1~1

בשוק נתניה למדתי את ההבדלים בין צנון שחור לסגול, לירוק של הבוכרים, שאוכלים טרי עם מיץ לימון ומלח ו"אל תתחכמי, בלי בישול". השוק עם העלים הירוקים הכי יפים, "בשביל הפרסים", הוא אומר וממשיך בשאלה, "מה לראשד ולאשכנזייה?". ואפילו שברור לי שהירקן וטובה מכירים, אני לא מציינת שמות, רק אומרת שקיבלתי מתכון לגונדי מהחלומות.

יום שלם בישלתי עם טובה שלושה סוגים של אורז, עופות וגונדי. אבל את עיקר תשומת הלב שלי הפנתה לחשיבות שטיפת הצנון והעלים הירוקים שיוגשו לצד המנות העיקריות. שחלילה וחס לא יישאר רבב אדמה, שהאורחים לא ימצאו אבן קטנטנה, ששמה לא ילך לפניה כלא מספיק נקייה. גם לבשלנית הכי משובחת לא ייסלח אם אלוהה אינו בפרטים הקטנים.

ואני ממשיכה לטייל בין דוכני הירקנים, למוכרי הדגים ולמעדנים הטריפוליטאים בחלקו המקורה של השוק. לימונים קטנטנים שמתאימים בדיוק לכבישה, ג'ינג'ר טרי לחליטה, רבע דלעת, שומר וקולרבי שיתחברו יחד לסלט עם גרידת תפוז ואגוזי מלך.

על ספסל ברחוב הראשי יושבים גבר ואישה, נהנים משמש מחממת באמצע החורף. גם בישיבה היא ממשיכה לאחוז במקל ההליכה, נשענת עליו קדימה. הוא נרדם. כל הספסלים תפוסים.

%202_1~1

6 מחשבות על “ברחוב השוק / נתניה

כתיבת תגובה

