מהנדס תקשורת סלולרית / סלט עוף קר

אתה לובש תחתוני צבא לבנים, צ'ה גאוורה; ככה בא לי להגיד עכשיו, ביטוי שמו של הארגנטינאי הזה מתאים לי להשלמת המשפט. אולי אדפיס את תמונתך בדיו שחור על חולצת טריקו אדומה, תנסוך על פניך הבעת "אני נשבע", איך זה נשמע לך?

בסוף יום עבודה ואחרי שיעור בשפה חדשה, אתה מספר לי דבר מה שמאוד חשוב לך ואני רואה רק גרגר אורז בקארי ירוק שנדבק לזקן הצרפתי שלך, הגבר של חיי. ישראלית וברזילאי יושבים במסעדה ויאטנמית בתחומי רפובליקת ויימאר לשעבר. המנות קבועות, הבית זמני.

המלצר ההודי מחזיר לשולחן שלנו, מספר 4, את הפערים התרבותיים. קאסטה היא בכלל מילה בפורטוגזית, אתה ודאי מטמיע אותה היטב; האם אעלה אי – פעם במעמדי בתפיסתך אותנו? אתה מזמין אותי לרקוד ואנחנו מקיימים גן – עדן, אולי אדרוך על נעליך החדשות, לא נוכל להתקיים ללא החסר.

אוהבת אותך בחושים נמוכים ואתה גבר תבוני, רואה את מה שאני רק שומעת. ממששת את גופך וחיי ורודים לנצח, הגבר של חיי. בחורה מאוד יפה אמרה לי בעבר שברזילאים הם שקר, לא אתן לך את ההזדמנות להוכיח אחרת.

אתה מעיר אותי בצאתך מהמשרד, אני יודעת שזה אתה מבלי להסתכל על הצג, זאת השעה שלך. הוא מתעורר ומתסכל בשעון הזוהר בממיר הכבלים: "ארבע לפנות בוקר, תעני, אולי משהו קרה". אני שומעת אותך מתחיל שיחה, יש בשורות טובות בקולך. "Sorry, am Morgen" אני משיבה ומיד מנתקת אותך. "שיחה מהחצי השני של הכדור" אני ממציאה וגבר שאני לא מכירה שר לי במיטה שני משפטים משיר על אהבה רחוקה ונרדם.

במסעדות אסייתיות זוכרים את המנות במספרים במקום בשמות. המקרה הזה אפילו מסובך במיוחד; המנה ויאטנמית, התפריט בגרמנית, למלצר מבטא הודי. ביום קיץ חם התאהבתי במנה הזאת, שהופיעה בתפריט מנות הפתיחה. מאותו היום הזמנתי אותה תמיד כמנה העיקרית.

שחזרתי את הטעמים (כמעט). אני לא אקח אחריות שאכן מדובר במנה ויאטנמית אותנטית, אבל המסעדה הכריזה על עצמה ככזאת ולפעמים נחמד לשמור על הנאיביות.

סלט עוף קר

חשוב לציין שבמתכון מופיעים כמה מרכיבים שלא נמצאים בכל בית, אבל הם זמינים בחנויות ועל חלקם אפשר לוותר. גם אין כמויות מדויקות. אני ממליצה להכין בפעם הראשונה ½ ק"ג בשר ולשחק עם עשבי התיבול והתבלינים בהתאם לטעם האישי. על ½ ק"ג בשר אני מציעה בצל בינוני אחד ובעשבי התיבול מבחינתי כמה שיותר כוסברה יותר טעים, אבל לא כולם מסכימים איתי בנקודה הזאת.

עוף טחון (פעם אחת)

בצל סגול

פטרוזיליה

כוסברה

מלח

פלפל לבן

שמן שומשום

חומץ אורז

רוטב דגים

שמן צמחי (קנולה, חמניות)

להגשה: אורז לבן מבושל, מלפפונים טריים

מחממים מעט שמן צמחי במחבת ומטגנים את הבשר הטחון. הבשר מלבין וחשוב להמשיך בטיגון עד שגושי הבשר מתפרקים.

מעבירים את הבשר הטחון לקערה וכשהוא עדיין חם מתבלים במלח, פלפל לבן, שמן שומשום, חומץ אורז ורוטב דגים. רצוי להתחיל במעט ולראות מה אוהבים. מדובר בסלט עם טעמים חזקים. רוטב הדגים הוא דומיננטי במיוחד ורצוי לשים ½ כפית בשלב הראשון.

קוצצים דק דק את הבצל הסגול ועשבי התיבול ומוסיפים לעוף. מערבבים ומתקנים תיבול.

אני אוהבת כשהסלט מלוח והטעמים עזים במיוחד. ההגשה לצד אורז לבן (קר או פושר) ומלפפונים טריים מאזנת את הטעמים.

4 מחשבות על “מהנדס תקשורת סלולרית / סלט עוף קר

  1. הברזילאי נשמע אקזוטי, הריקוד סוער והמיקום נפלא. נשאר לאכול מהמנה הזאת ולהנות מכל ביס.

כתיבת תגובה

