כהה / בראוניז

"כהה", השבתי.

הוא עשה את הפרצוף הנעלב, אבל אני שונאת שאלות טיפשיות כאלה; איך את הכי אוהבת אותי?

הוא ניסה לעבור לציניות: "אז אני אתקשר בפעם הבאה שאחזור מחופשה"

אמרתי שאני מסכימה והלכתי הביתה.

***

הוא השאיר הודעה: "חודשיים של קיץ, בברזיל"

***

"החורף הקר ביותר בתולדות גרמניה", הצהירו כותרות העיתונים ואני החלקתי בשלג בכניסה לתחנת הרכבת התחתית.

כמעט שלושה חודשים לא שמעתי ממנו מילה והנה אנחנו נפגשים, כאילו במקרה. אני עם גבר אחר. הקיץ הברזילאי ניכר. על הרקע החיוור של הגרמנים העטופים במעילים הוא נראה כהה מתמיד. אני שולחת מבט אחד מהיר וממשיכה.

***

"אני הכי אוהב אותך כשאת כזאת נחמדה", הוא שלח הודעה דקות אחרי הפגישה, חצי פגישה.

השבתי: "מחכה שתתקשר כשתחזור מהחופשה".

קוביות שוקולד. אפויות, אבל קצת פחות. עם אגוזי מלך או פקאנים קצוצים. חומיות, קוראים להן בספרי האפייה משנות השמונים; לא הכל חייבים לתרגם.

המתכון הזה קל במיוחד, ממש חמש דקות הכנה. מדובר במתכון אמריקאי שמכינים במעבד מזון ואם אין אז עושים שרירים ומערבבים בעזרת מטרפה או מיקסר יד.

בראוניז

80 גרם חמאה או מרגרינה

130 גרם סוכר

2 כפות מים

175 גרם שוקולד מריר

2 ביצים

90 גרם קמח

5 גרם אבקת אפייה (חצי שקית)

תמצית וניל

מחממים את התנור ל– 175 מעלות ומרפדים תבנית מרובעת 20X20 בנייר אפייה.

מערבבים בסיר את החמאה, הסוכר והמים ומביאים לרתיחה תוך כדי ערבוב מתמיד.

מרסקים את השוקולד במעמד מזון עם להב פלדה (או קוצצים דק במידה ועובדים עם מטרפה או מיקסר יד). מוסיפים את תערובת החמאה החמה ומעבדים מספר שניות עד שהשוקולד נמס ומתקבלת תערובת חלקה.

כשמעבד המזון פועל, מוסיפים את הביצים דרך הפתח ומעבדים כמה שניות עד שהביצים נטמעות בתערובת השוקולד.

מוסיפים אל התערובת את הקמח, אבקת האפייה והוניל ומעבדים מספר שניות עד שהבצק אחיד.

מעבירים את התערובת אל התבנית ואופים כ-20 דקות, תלוי בכמה "עשויות" אתם אוהבים את הבראוניז שלכם.

מצננים את העוגה וכשהיא קרה חותכים לקוביות הבראוניז. אפשר להקפיא את העוגה ואז החיתוך קל ומדויק יותר.

לפני ההגשה אפשר לפזר מעט אבקת קקאו או אבקת סוכר על הבראוניז, המטיבים מוזמנים למרוח מעל העוגה השלמה שוקולד מומס, במקרה הזה מומלץ מאוד להקפיא ואז לחתוך.

*לפני האפייה אפשר להוסיף אל התערובת ¾ כוס אגוזי מלך או פקאנים קצוצים.

8 מחשבות על “כהה / בראוניז

  1. מקסים. מבד המתכון, אני מאד נהנית לקרוא את הכתיבה שלך…
    לאפות את הבראוניז מכוסות? אני חוששת שמא תתיבשנה לי.

להשאיר תגובה

